3 pași pentru întărirea sistemului imunitar

În anotimpul rece este foarte important să avem un sistem imunitar puternic. Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pentru un sistem imunitar mai bun?

Cu o imunitate puternică putem spune că avem și un organism sănătos.

Imunitatea scade considerabil în cazul infectării cu virusul HIV, la bolanvii de cancer sau cei cu diabet zaharat. Copiii și vârstnicii sunt categoriile cu o imunitate scăzută.

Fumătorii, alcoolicii, obezii, persoanele care nu au un somn calitativ, alimentația nesănătoasă, expunerea la mediul toxic, dar și stresul se încadrează la sistemul imunitar deficitar.

3 trucuri simple pentru creșterea imunității

Apa călduță

Specialiștii recomandă să bem câte un pahar cu apă călduță și lămâie stoarsă imediat după ce ne trezim.

Ceaiurile

Plantele ajută la întărirea sistemului imunitar. Se recomandă: mușețel (reduce inflamațiile), aloe vera și senna (îmbunătățesc digestia), păpădia (un remediu foarte bun pentru ficat).

Periajul uscat

Detoxifiera este în strânsă legătură cu sistemul limfatic. Substanțele toxice sunt drentate de către vasele limfatice spre organele care ajută la detoxifierea organismului.

Înainte de duș, ia o perie de corp și folosește-o cu mișcări circulare pe tot corpul.

Ce alimente fortifică sistemul imunitar?

Usturoiul, citricele (lâmâie, portocală, kiwi), ouăle, semințele de dovleac, legumele crude (conopidă, pătrunjel, broccoli), ceaiul verde, turmericul și iaurtul sunt alimente care te vor ajuta să te protejezi de boli.

Suplimentele alimentare sunt și ele o sursă de a-ți îmbunătăți rezistența la virusuri. Acestea se iau numai la recomandarea unui medic și nu înlocuiesc consumul de produse alimentare!

Suplimentele pe bază de vitamina C și A, seleniu, fier, spirulină, echinaceea sau ghimbir sunt eficiente când ne referim la fortificarea imunității.

Conform unor studii, cercetătorii științifici au descoperit efectele benefice ale argininei. Această substanță îmbunătățește producția de oxid nitric și citokine în cazul pacienților cu imunosupresie.

Stilul de viață

Înainte de toate, asigură-te ca ai un stil de viață sănătos. Renunță la fumat, la consumul mare de alcool, fă sport, odihnește-te suficient, consumă multe fructe și legume, nu te stresa și păstrează o igienă corespunzătoare.