Așa îți poți îmbunătăți postura chiar și atunci când lucrezi de acasă!

Este foarte important chiar dacă lucrezi de acasă să ai grijă de postura ta. Mai ales dacă nu prea mai ai cum să faci la fel de multă mișcare.

Așa îți poți îmbunătăți postura chiar și atunci când lucrezi de acasă!
Așa îți poți îmbunătăți postura chiar și atunci când lucrezi de acasă!

Viața așa cum o știam s-a schimbat după apariția pandemiei. Și tot mai mulți oameni au fost nevoiți să să lucreze de acasă. Dintr-o dată ședințele au început să se țină pe Zoom, iar masa din bucătărie a devenit birou.

Și chiar dacă la început părea confortabil să lucrezi de acasă, în realitate lucrurile au devenit cumva mai dificile. Pentru că dacă înainte când erai la birou aveai ocazia să îți iei pauză mai frecvent, acasă lucrurile nu mai stau deloc așa.

De multe ori cei care lucrează de acasă, ajung să stea ore întregi fără să facă nici un fel de mișcare. Ceea ce poate duce la apariția durerilor de spate, de gât sau musculare. Iar nevoia de mișcare este acum mult mai necesară acum când munca de acasă a început să câștige teren, din cauza acestor împrejurări.

De aceea, acum mai mult ca oricând trebuie să te asiguri că îți creezi toate condițiile pentru a putea fi la fel de productiv și nu a avea nici probleme din punct de vedere fizic și mental.

Alege un scaun cu cotieră reglabilă

Este foarte important dacă stai și lucrezi de la un birou, ca postura ta să fie cât mai bună. În mod ideal, unghiul cotului ar trebui să fie de 90 de grade față de corp. Deci în acest caz o cotieră reglabilă îți va fi de mare ajutoru pentru a avea o poziție confortabilă, fără a trebui să-ți strângi brațele.

Așa îți poți îmbunătăți postura chiar și atunci când lucrezi de acasă!
Foto: pixabay.com

Regelază înălțimea ecranului laptopului

Trebuie să ai grijă întotdeauna când începi lucruri ca partea superioară a ecranului să fie chiar sub nivelul ochilor. Așa nu o să fie nevoie să-ți îndoi sau să-ți întinzi gâtul pentru a vedea cum trebuie  ecranul. Iar cu ajutorul câtorva cărți te poți asigura că laptopul este așezat la înălțime corespunzătoare.

Nu uita să schimbi poziția din când în când

Oricât de multă treabă ai avea, ai grijă să nu stai prea multe ore în aceeași poziție. De fapt, este mai mult decât indicat să te ridici din când în când pentru a te mișca și pentru a-ți schimba postura. Pentru că, dacă nu faci acest lucru o să ajungi să ai dureri de gât și de spate.

Ia-ți un scaun ergonomic

Un scaun ergonomic nu numai că are o cotieră reglabilă și o pârghie pentru reglarea înălțimii, dar oferă și un sprijin lombar adecvat pentru a avea o postură cât mai corectă.

Deci începând de data viitoare începe să pui în practică aceste sfaturi. Mai ales dacă ești nevoit să lucrezi prea multe ore în fața unui ecran și nu ai timp pentru sport.