Cât sport trebuie să faci pentru a echilibra o zi la birou

Statul prea mult pe scaun nu ne face bine. Un studiu recent arată că 30-40 de minute de sport pe zi combate impactul negativ al unui program încărcat la birou

Group of kids having fun outdoors.

44.370 de persoane au fost implicate în noul studiu privind monitorizarea activității. Aceste persoane au fost alese din patru țări diferite.

Există o legătură între riscul de deces prematur și activitatea fizică?

O nouă analiză arată că persoanele care au o viață sedentară au un risc crescut de deces prematur.

Cercetătorii spun că anumite activități precum: plimbarea cu bicileta, mersul alert, grădinăritul reduc riscul de deces.

Conteză momentul zilei în care practicăm sport?

Oamenii practica sport în diferite momente ale zilei. Unii preferă să își rezerve dimineața pentru aceste activiăți, pe cand alții preferă să facă mișcare seara, după ce își termină treburile din timpul zilei.

Există avantaje și dezavantaje pentru ambele variante.

Ce avantaje are sportul practicat dimineața?

Persoanele care aleg să aibă activitate fizica în prima parte a zilei vor: avea energie toată ziua, dormi mai bine, fi mai consecvente.

Ce dezavantaje are sportul practicat dimineața?

Ca în orice situație, există și dezavantaje. În această situație, încălzirea durează mai mult. Dimineața mușchii și articulațiile sunt rigide din cauza faptului că nu sunt folosite în timpul nopții. Conform studiilor, mușchii sunt mai rigizi dimineața cu 20{7b559d9bc0b5bb726961c416e0eebc06f528451fbebdeac336664fab44521158} comparativ cu seara.

Avantajele sportului seara

După o zi încărcată, după serviciu, sportul ajută la detensionare. Astfel, ajută la eliminarea tensiunii acumulate. După terminarea exercițiilor fizice, vei avea o stare mai bună și mai multă energie.

Dezavantajele sportului practicat seara

Cei ce practică sport seara vor avea un somn mai agitat și neliniștit. Acest fapt se datorează hormonilor care sunt eliberați în momentul sportului.

Tot seara, există posibilitatea de a renunța la a mai face sport. Poate vrei să ieși în oraș sau ești prea obosit din cauza programului aglomerat de peste zi.

În schimb, dacă te antrenezi după-amiaza ai aproape aceleași avantaje ca la un antrenament de dimineață. Important este să reușim să facem puțină mișcare.