Sănătatea noastră depinde de cât de mult avem grijă de corpul nostru. Organ esențial, ficatul are multe roluri de îndeplinit în organismul nostru. De aceea, trebuie să avem grijă de ceea ce consumăm pentru a-l păstra în cea mai bună formă.

Alimente benefice pentru ficat

Migdalele

Bogate în vitamina E, câteva migdale consumate între mese previn apariția ficatului gras.

Ceaiul verde

Indicat este să bem o cană de ceai verde pentru ca grăsimea să nu se depoziteze în ficat. Ai grijă, totuși, în ce moment al zilei îl consumi pentru că îți poate afecta somnul, așa că, ar fi bine să îl introduci în dieta ta de dimineață.

Strugurii

Funcția hepatică este îmbunătățită prin consumul de struguri, dar și prin sucul acestora. Sunt considerați un puternic antiinflamator.

Sfecla roșie

Un bun aliment ce ajută la detoxifiere este sucul de sfeclă roșie. Reduce inflamația ficatului și are efecte benefice asupra organismului.

Cafeaua

Specialiștii spun că, pentru un ficat sănătos, ar trebui să consumăm zilnic trei cești de cafea pe zi. Ai grijă însă la inimă!

Peștele

Consumat de două-trei ori pe săptămână, tonul, macroul sau somonul previn depozitele de grăsime care s-ar putea forma pe ficatul tău.

Grepfrutul

Puternic antioxidant, grepfrutul protejează celulele ficatului și reduce dezvoltarea fibrozei hepatice, determinată de inflamația cronică.

Legume verzi

Varza, spanacul, broccoli-ul sunt câteva legume care acționează ca o barieră împotriva ficatului gras.

Ce alimente dăunează ficatului?

Alcool

Alcoolul este cel care contribuie la apariția cirozei. Mai mult decât atât, este considerat ca fiind cel mai mare dușman al ficatului.

Zahăr

Prin funcția sa de a mări glicemia, zahărul din alimente crește și nivelul de grăsime din ficat.

Mezeluri

Carnea procesată conduce către un ficat gras. Înlocuiește-o cu carnea de pește sau chiar cu tofu.

Prăjeli

Din cauza numărului ridicat de calorii, mâncărurile prăjite favorizează creșterea în greutate, care determina la rândul ei apariția ficatului gras.

Cereale rafinate

Făinoasele (paste, pâine) determină creșterea glicemiei care afectează ficatul.