Postul Crăciunului abia a început şi va mai dura aproape o lună. Foarte mulţi români ţin acest post, însă puţini ştiu cât de important este să consumi alimentele corecte, într-un mod în care să nu dăuneze organismului, mai ales că lipsă cărnii, a lactatelor şi a altor produse „de dulce”, poate fi resimțită ca un șoc cât și ca binecuvântare de către corpul tău.

Foarte mulţi români aleg să ţină postul mare al Naşterii Domnului, fie din motive religioase, ori fie ca o motivaţie către o cură de detoxifiere mai înainte de vremea rece care urmează. Este foarte important să alegem o alimentaţie sănătoasă, bazată pe fructe şi legume, minerale şi proteine. Motiv pentru care un medic renumit ne explică care sunt „secretele” unui consum benefic în perioada postului de Crăciun.

Medicul Anca Hâncu, specialist în nutriţie, explică cum se calculează mesele pe timpul postului, în aşa fel încât să nu aibă corpul de suferit.

Alimentele de post bune pentru sănătatea ta

Cele mai recomandate alimente de post pentru sănătatea ta
Cele mai recomandate alimente de post pentru sănătatea ta

Nutriţionistul Anca Hâncu a explicat că alimentele de origine animală pot fi înlocuite foarte uşor, însă nu trebuiesc confundate cu cele din patiserii ori cele de tip fast food de post. Este recomandat in primul rând consumul de năut, de fasole roşie sau linte, dar în porţii bine calculate. De asemenea pentru a stimula și pierderea în greutate, o mare parte din mese trebuiesc să fie compuse din fructe şi legume proaspete.

Nutriționistul a explicat cât de important este să se alcătuiască meniurile în aşa fel încât să conţină toate grupele alimentare. De altfel, o alimentaţie corectă vine în completarea şi unui circuit de antrenamente calculat pentru a menţine energia în corp.

Aceasta a explicat la „Ce se întâmplă doctore?” modul în care organismul reacționează dacă apare un deficit de proteine şi vitamine. De altfel, nu este recomandată înlocuirea alimentelor cu suplemente alimentare.

Dimineaţa este recomandat consumul  de ceai, cafea, pâine prăjită, dulceaţă light de fructe sau unt de arahide şi miere. Gustările dintre mese trebuie să fie nelipsite și ele, fiind alcătuite din fructe bogate în vitamina C, precum grefele, mandarinele, gutuile, sau lămâile. La prânz puteţi consuma fasole, linte, orez cu legume, ori ciulama de ciuperci. Seara sunt recomandate supele de legume, supele de varză, sfeclă, roşii etc, și binențeles nelipsitele salate orientale sau de vară.