Substanțele toxice sunt înmagazinate de către organismul uman din cauza anumitor produse pe care le consumăm. Consumul ridicat de zahăr, alcool, proteină animală, făinoase, tutun sau cafea alterează starea de sănătate.

Conform doc.ro, dietele speciale care se bazează pe sucuri, remediile scumpe și alte metode care au apărut în ultimul timp nu sunt necesare pentru eliminarea toxinelor. Organismul uman reușește să elimine singur substanțele nocive, tot ce trebuie tu să faci este doar să îi dai un mic imbold.

Aceste toxine sunt eliminate în mod eficient doar dacă organele implicate în acest proces funcționează în parametrii optimi. Pentru eliminarea lor lucrează: rinichii, ficatul, sistemul digestiv, plămânii și pielea.

Doamna doctor Claudia Marin a prezentat 6 metode prin care organismul tău va funcționa la cote maxime în procesul de „detox”.

1. Reducerea consumului de alimente procesate

Zahărul și mâncărurile extrem de procesate duc la obezitate, diabet, boli cardiovasculare, cancer. Problema principală a acestora este că pot „înfunda” mecanismul de bună funcționare al organismului.

2. Reducerea consumului de alcool

Funcția ficatului este grav afectată de consumul ridicat de alcool, astfel acesta nu își mai poate îndeplini rolul pe care îl are alături de restul organelor. Asta deoarece detoxifierea organismului este un sport de echipă și astfel este important ca toate elementele să funcționeze la capacitate optimă.

3. Hidratarea

Apa elimină substanțele toxice din corp. Prin urinare și prin transpirație se elimină cel mai eficient marea parte a reziduurilor toxice. Deși pare un lucru simplu, acesta este extrem de eficient.

4. Odihna

Este important câte ore dormi pe noapte, dar și calitatea somnului tău. Dacă nu se poate odihni creierul, toxinele se vor acumula în organism inevitabil. Asta se întâmplă deoarece un creier odihnit organizează mai bine sistemele de apărare ale organismului.

5. Consumul de alimente cu un nivel ridicat de antioxidanți

Vitaminele: A, C, E, seleniul, luteina, licopenul și zeaxantina se găsesc sub formă de suplimente alimentare, dar și în alimente.

Ar trebui să incluzi în dietă: nuci, cacao, legume, cafea, ceai verde, condimentele și fructele de pădure. Acestea sunt alimente ce conțin antioxidanți, iar ceaiul verde rămâne în top, fiind cel mai bogat în astfel de substanțe.

6. Consumul de alimente ce conțin prebiotice

Prebioticele, sau fibrele, ajută la detoxifierea corpului. Cele mai bune surse de prebiotice sunt: ceapa, usturoiul, fulgii de ovăz, bananele, roșiile, sparanghelul și anghinarea.