Îți este poftă de ceva dulce sau de ceva sărat? Aceste sfaturi te pot ajuta!

Pofta de dulce sau sărat este absolut normală, însă dacă nu vrei să consumi tot felul de alimente procesate care îți pot afecta sănătatea, iată câteva opțiuni de încercat.

Îți este poftă de ceva dulce sau de ceva sărat? Aceste sfaturi te pot ajuta!
Îți este poftă de ceva dulce sau de ceva sărat? Aceste sfaturi te pot ajuta!

În această perioadă în care s-ar putea să ajungi să petreci mai mult timp în casă unul dintre lucrurile cu care s-ar putea să te confrunți sunt poftele alimentare.

Experții sugerează că a fi acasă în timpul unei situații dificile, poate induce consumul pe fond de stres. În plus, ajunge să simți nevoia de a mânca mai mult din plictiseală sau pentru că îți lipsesc prietenii și cei dragi. Oricare ar fi motivul, este faptul că aceste dorințe de a mânca nesănătos, acest obicei nu este bun pe termen lung. Însă atunci când vrei să mănânci ceva nesănătos, îți poți păcăli mintea consumând o altă mâncare  în loc și să-ți sătești pofta.

1. Pofta de dulce

Doar cei care nu consumă dulciuri, pot spune nu unui desert. Deci, primul  lucru de pe listă asupra căruia ar trebui să ai control este  pofta de zahăr. De fiecare dată când simți nevoia de a mânca ceva dulce, poți încerca aceste alternative.

Mănâncă un fruct

Da, acel măr pe care l-ai  tot evitat  este încărcată cu substanțe nutritive și zaharuri naturale. Acestea nu numai că te mențin plin pentru o lungă perioadă de timp, dar te ajută să scapi de pofta de dulce.

Siropul de arțar

Deși siropul de arțar are un conținut mare de zahăr, gândește-te că este răul cel mai mic. În timp ce îți satisfaci pofta de zahăr, acest sirop are și substanțe nutritive de bază care sunt eliminate în timpul procesării zahărului rafinat.

Fructe uscatele

În loc să alegi diferite dulciuri, poți opta pentru fructe uscate, cum ar fi stafide și fructe uscate fără zahăr. Acestea funcționează la fel ca fructele și devin o opțiune excelentă pentru desert.

Ciocolată neagră

Cu un conținut scăzut de zahăr, dar bogată în cacao, te va ajută să reduci pofta de ciocolată. De asemenea, îți poți face oricând propriul desert.

Îți este poftă de ceva dulce sau de ceva sărat? Aceste sfaturi te pot ajuta!
Foto: pixabay.com

2. Vrei mereu ceva de ronțăit

Chipsuri, covrigei și orice altceva de ronțăi, le alegi mereu când te plictisești sau vrei o gustare Nevoia de a mânca lucruri crocante este și mai mare atunci când te plictisești sau te simți rău, dar la fel ca zahărul, pe termen lung nu îți sunt benefice, așa că le poți înlocui.

Legumele

Alege orice legumă pune puțină sare peste si bucură-te de gustarea ta. Te vei simți sătul pentru mai mult timp, iar corpul tău va primi o serie de nutrienți care îi sunt benefici.

Nucile

Dacă vrei ceva de ronțăit, poți alege oricând nucile sau alunele. Optează pentru nucile obișnuite și nu alege alunele acoperite cu sare.