Obiceiuri ale oamenilor care nu se stresează. Ar trebui să începi să le pui în practică!

Oricine ajunge să se simtă stresat și epuizat, important este să găsească o modalitate de a trece cu bine peste astfel de situații.

Obiceiuri ale oamenilor care nu se stresează. Ar trebui să începi să le pui în practică!
Obiceiuri ale oamenilor care nu se stresează. Ar trebui să începi să le pui în practică!

Gestionarea situațiilor dificile la locul de muncă sau acasă poate fi foarte frustrantă și epuizantă. Este important să nu te stresezi prea tare astfel încât acele mici probleme de zi cu zi să nu se acumuleze și să devină o amenințare reală pentru sănătatea fizică și mentală pe termen lung.

Găsirea unor modalități simple de a face față stresului la un moment dat este vitală. Spre exemplu există câteva obiceiuri ale celor care nu se stresează aproape niciodată sau care se stresează destul de rar pe care ar trebui să le pui în practică.

1. Stabilește intențiile

Simplul act de a stabili o intenție de a te simți bine azi te va ajuta să percepi totul diferit. Chiar și atunci când se întâmplă ceva neașteptat,  din moment ce ai această intenție, vei putea să gestionezi mai bine situațiile.

Este mai probabil să fii proactiv și să vezi cum poți rezolva, decât reactiv și să te stresezi că nu știi ce se întâmplă.

2. Planifică, dar nu exagera cu planificarea

Un plan te ajută să știi unde te îndrepți și care este următorul pas. Ajută la minimizarea stresului și anxietății care vine cu incertitudinea. Nu uita să incluzi practici de auto-îngrijire în acel plan. Și chiar dacă nu ajungi să-l duci la bun sfârșit în forma stabilită inițial, nu începe să te învinovățești. Ține minte că pot să apară și lucruri neprevăzute.

3. Gestonează-ți așteptările

De foarte multe ori stresul apare din cauză că așteptările nu sunt gestionate cum trebuie. Din cauză că oamenii au mereu sentimentul că ar fi putut face mai bine, ajung să se streseze.  Există întotdeauna mai multe de făcut și de realizat.

Ceea ce poate fi un lucru bun, deoarece creează o urgență de a face ceva în legătură cu lucrurile care sunt importante pentru noi.

Deci, gestionează-ți așteptările și fii realist cu privire la cât poți face într-o zi, o săptămână sau o lună. O modalitate bună de a deveni mai realist cu privire la ceea ce faci în fiecare zi este să începi să ții o evidență a lucrurilor zilnice pe care reușești să le îndeplinești.

4. Ascultă muzică

Muzica este întotdeauna de ajutor atunci când vrei să te simți mai bine. Faptul că asculți melodiile preferate ajută la reducerea stresului și anxietății.

5. Petrece timp în natură

Studiile au arătat că petrecerea timpului în natură este benefică pentru sănătatea mentală. Faptul că stai atât de mult timp în fața unui calculator te poate face să te stresezi. Deci ideal ar fi că petreci măcar jumătate afară.

Obiceiuri ale oamenilor care nu se stresează. Ar trebui să începi să le pui în practică!
Foto: pixabay.com

6. Exercițiile fizice

Pe lângă faptul că o să arăți mai bine, exercițiile fizice ajută la producerea endorfinelor, care te ajută să ai o stare mai bună. Așa că atunci când te simți stresat, doar asigură-te că începi să faci câteva exerciții. Un antrenament de 10-20 de minute zilnic chiar te ajută.

7. Reamintește-ți că nimic nu durează la infinit

Dacă te gândești la un lucru din cauza căruia te simțeai stresat acum un an, o să îți dai seama că ai reușit să depășești cu bine situația. Totul trece și ceea ce te stresează astăzi s-ar putea să nu fie relevant într-o lună, un an sau 5 ani. Amintește-ți acest lucru atunci când ai senzația că te aflii într-o situație fără rezolvare.

8. Fă ceva bun pentru altcineva

Oamenii care sunt amabili și îi ajută pe ceilalți sunt mai fericiți, iar atunci când ești fericit ești mai puțin stresat. Dacă ai făcut vreodată ceva bun pentru altcineva, cunoști acel sentiment. Deci dacă treci printr-o situație cu adevărat grea, fă o faptă bună pentru altcineva.

9. Alintă un animal

Animalele sunt adorabile, jucăușe și fac viața mult mai bună. Iar mângâierea unui animal te poate ajuta să te simți mult mai bine și să te eliberezi de stres.

10. Mănâncă sănătos

Stresul poate epuiza rezervele organismului. Prin urmare, este important să mănânci sănătos, chiar și atunci când ești sub presiune. A mânca sănătos este un obicei de auto-îngrijire, o formă de respect față de sine.

11. Scrie

Identifică ceea de te face să te stresezi și scrie despre acest lucru. Indiferent dacă ții un jurnal sau pur și simplu scrii pe o foaie și apoi o arunci, acest lucru te va ajuta să te eliberezi. Simplul fapt că știi ce te stresează, te poate scăpa de foarte multă presiune.

13. Practică autodisciplina

Dacă ești stresat pentru că nu faci ceva ce știi că ar trebui să faci,  găsește o modalitate de a schimba acest lucru.  Practică autodisciplina. Nu este foarte ușor la început, dar merită. Cu cât o faci mai mult, cu atât vei simți că poți reuși.