Ministrul Educației a anunțat, cu puțin timp în urmă, modul în care elevii aflați pentru mai multă vreme în spitale vor putea susține examenele. Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, problema copiilor bolnavi este una asupra căreia nu s-a acordat multă atenție, motiv pentru care, în viitorul apropiat va fi dată o Ordonanță de Urgență care să vină în ajutorarea lor.

Ce presupune proiectul „Școală în spital”

Sorin Cîmpeanu vine cu vești care să le aducă copiilor bolnavi o rază de lumină pe chipul întristat de povara problemelor de sănătate. Din păcate, copii loviți de soartă, care poartă pe umeri boli grave, precum chimioterapia, sunt privați inclusiv de cursurile școlare, ei petrecându-și cea mai mare parte a timpului în spital.

Pentru a veni în ajutorul acestei categorii defavorizate, Sorin Cîmpeanu a anunțat promovarea unei OUG prin care să se formeze un grup de profesori care să le predea exclusiv copiilor aflați în spitale.

”Vom acorda o atenție deosebită unui lucru neglijat până acum, școala în spital. Există sute de copii care pe parcursul acestor examene sunt în spital sau pe parcursul anului școlar, în ședințe de chimioterapie.

Până acum, prevederile, la ora la care vorbim, prevăd un număr minim pentru constituirea unei grupe de elevi în clasă. Ce grupe să constitui în școală în Fundeni sau în Spiatlul Marie Curie? În Fundeni avem 92 de elevi, în Spitalul Marie Curie avem aproape 30 de elevi în această situație și în țară numărul lor se multiplică. Atunci când sunt sub perfuzii într-un salon, nu putem vorbi de constituirea unei grupe.

Dorim promovarea unei OUG prin care să constituim un corp al profesorilor pentru școala în spital și să organizăm sistemul în așa măsură încât fiecare elev să aibă acces la educație”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Cum reușesc să învețe copiii din spitale

Vasile Barbu, președintele Asociației Pacienților din România, a explicat pentru Antena3 cum reușesc copiii internați în spitale să recupereze o parte din materia predată la școală în absența lor. Acesta a specificat că există câțiva profesori dornici să le predea acestor elevi speciali, însă toată organizarea a fost făcută de către ONG-uri. Acesta a îmbrățișat ideea unei Ordonanțe de Urgență, atâta timp cât toată lumea implicate va sprijini concretizarea acestui proiect minunat.

”Este o inițiativă bună, dacă vom oficializa și vom asigura toate condițiile, inclusiv resursele de personal și resursele financiare pentru organizarea atât a examenelor, dar și a școlii.

Până acum existau în centrele de recuperare copii, chiar la Fundeni exista școală, dar era făcută cu suportul unor ONG-uri. Este bine dacă Ministerul Sănătății face acest lucru, pentru că nu toți copiii aveau acces la învățământ, nu toate spitalele aveau condiții pentru a organiza astfel de predări, de condiții copiilor pentru continuitatea actului de învățământ.

Aveam foarte multe situații în care copiii aveau mult de pierdut, unii chiar și două săptămâni. Conta foarte mult mijlocul unui trimestru pentru instruirea acestor copii. Nu erau întotdeauna cadre bine calificate pentru astfel de posturi.

Dacă Ministerul Sănătății reglementează foarte bine acest lucru, eu cred că este un câștig pentru acești copii, pentru familii, și sperăm ca managerii de spitale să acorde tot suportul necesar”, a declarat Vasile Barbu, președintele Asociației Pacienților din România.