Lipsa de calciu, cum o tratăm?

Nu este greu de tratat carența de calciu. În această situație trebuie să consumăm mai multe alimente bogate în calciu, dar și administrarea unor suplimente alimentare. Acestea se iau doar la recomandarea unui medic.

Consumul ridicat de calciu duce la afecțiuni grave

Dacă există un consum ridicat de calciu, există în același timp și riscul de apariție al unor probleme grave de sănătate. Calculii renali, cristalele de oxalat de calciu se pot dezvolta în urma consumului prea mare de calciu. De aici apar probleme renale, pietre la rinichi.

8 alimente cu o valoare mai ridicată de calciu decât laptele

Tofu

Asemănătoare cu brânza, tofu are numeroase propietăți. Reduce riscul de pierderi osoase pentru femeile aflate la menopauză, ajută la protejarea inimii și scade riscul de cancer la stomac.

Migdale crude

Pe lângă cantiatea ridicată de calciu pe care o conțin, migdalele au numeroase beneficii. Scad nivelul de colesterol și sunt foarte indicate în dietele de slăbit.

Sardine

Sardinele sunt o sursă excelentă de calciu pentru persoanele care au intoleranță la lactoză. Datorita acizilor grasi, ajută și la scăderea tensiunii arteriale.

Pătrunjel

Plin de nutrienți, pătrunjelul contribuie la sănătatea oaselor, scade riscul de cancer de colon, este un aliment cu proprietăți antibacteriene și ajută la o vedere sănătoasă.

Spanac

Un alt aliment mai bogat în calciu decât laptele, spanacul, este un puternic antioxidant. Susține sănătatea oculară și ajută la păstrarea tensiunii arteriale în parametrii optimi.

Smochine uscate

Nu numai bogate în calciu, smochinele ajută și la sănătatea pielii, a inimii și a sistemului digestiv.

Fasole ochi negru

Furnizor de energie, fasolea ochi negru ajută și la pierderea în greutate.

Kale

Denumită și „varza chinezească”, conține un nivel ridicat de calciu, dar și de alte vitamine și minerale. Este cunoscută pentru proprietățile sale în combaterea bolilor de inimă, a cancerului și a problemelor de vedere.