Trucuri pentru a revii la programul natural de somn. O să reușești să dormi mult mai liniștit!

S-ar putea ca în acestă perioadă în care ai stat mai mult acasă să-ți fi dat complet peste cap programul de somn.

Trucuri pentru a revii la programul natural de somn. O să reușești să dormi mult mai liniștit!
Trucuri pentru a revii la programul natural de somn. O să reușești să dormi mult mai liniștit!

Foarte multe persoane au probleme cu somnul, în principal pentru că nu reușesc să adoarmă același număr de ore sau să adoarmă la aceeași oră.

Programul natural de somn presupune să dormi toată noaptea și să te trezești dimineața fără nici un fel de problemă. Însă pentru foarte mulți oameni acest lucru nu prea să întâmplă. Fie din cauză că au obiceiul de a pierde nopțile urmărind diverse filme și seriale. Fie sunt prea stresate și au obiceiul de a-și face tot felul de scenarii și lista poate continua.

Totuși, din această cauză, programul normal de somn a fost dat complet peste cap. De asemenea, printre cei mai afectați sunt tinerii. Ei au ajuns să doarmă ziua, doar pentru a putea sa treji până dimineața.

Însă faptul că nu reușești să dormi la timp pe parcursul nopții, acest obicei poate provoca o serie de probleme fizice, incluzând iritabilitatea și un timp de reacție mult mai lent. Deci, pentru a reuși să revii la un program de somn normal, ar trebui să faci câteva lucruri.

Trucuri pentru a revii la programul natural de somn. O să reușești să dormi mult mai liniștit!

Stai treaz toată ziua

Dacă ai mari probleme cu somnul atunci ar trebui să încerci să te trezești cât mai devreme, oricât de obosit ai fi. Iar mai apoi încearcă să-ți canalizezi toată energia de care dispui pentru a rămâne treaz pe durata întregii zile. Așa o să îți fie mai ușor să adormi mai devreme și o să ai și un somn mult mai liniștit pe tot parcursul zilei. De asemenea, repetă acest pas câteva zile la rând, iar la un moment dat, când corpul tău nu va mai putea suporta oboseala  și o să reușești să adormi. Acest pas te ajută să-ți stabilești o rutină.

Nu adormi în timpul zilei

Să dormi în timpul zilei poate să pară o idee bună cel puțin la început. Pentru că ân realitate pe parcursul nopții s-ar putea să ai un somn agitat și chiar să te trezești destul de frecvent. Ai putea să înlocuiești ora de somn din timpul zilei cu o sesiune de antrenament. Nu numai că o să te menții în formă, dar o să te simți și mult mai energizat. Antrenamentul este o modalitate excelentă de a realinia ceasul de somn.

Expune-te la lumină

Dimineața, expune-te la lumină, mai degrabă decât să stai într-un loc întunecat. Lumina trimite un semnal către creier că este timpul să repornești ciclul. Odată ce lumina naturală începe să dispară, creierul tău va înțelege că a venit momentul pentru a te pregăti de somn.

Repetă acești pași până când simți că poți să adormi și să te trezești la aceeași oră în fiecare zi, fără probleme.